FELTSALG & DEMO I BUTIKK

Butikkbesøk i fokus

Fysiske butikkbesøk er viktig for å avdekke muligheter, bygge relasjoner og sikre suksess med dine produkter i kjedene. Selgeren har fått en ny rolle i butikk de siste årene. Det stilles i dag høyere krav til selgerens ferdigheter og innsikt, for å være butikkens foretrekkende sparringspartner i kategorien.

Feltsalg og demo i butikk

Våre feltselgere får kjøpmann til å se muligheter, og de bidrar proaktivt med råd og veiledning. De evner å analysere, samt argumentere for konkrete og gjennomtenkte tiltak som bidrar til økt salg og omsetning.

Salgsbesøk i byer og tettbefolkede områder kan kombineres med telefonoppfølging av distrikter og grisgrendte strøk. Kanskje trenger selgerne i felt hjelp av telefonapparat for å selge inn en kampanje raskere, eller for å skaffe seg tid til å prioritere fysiske besøk til viktige omsetningsbutikker? Kombinasjonen av feltsalg og telefonoppfølging sikrer 100% salgsdekning i markedet. Vi har selgere på plass i de sentrale områdene i Norge, og de største byene i distrikt som f.eks. Tromsø, Bodø, Harstad, Narvik, Ålesund, Molde og Kristiansund. Vi er også et bemanningsbyrå som rekrutterer, leverer og leier ut selgere til industrien.

Et butikkbesøk skal alltid resultere i vinn-vinn for butikk og leverandør.

Demonstrasjoner er essensielt når man skal bygge en kundebase. Det er viktig å ha en god plan for å sikre at så mange forbrukere som mulig tester produktet, og at man får gjenkjøp. På denne måten bygger man opp en lojal kundegruppe steg for steg. Uavhengig av størrelsen på markedsbudsjettet ved lansering av produkter er sampling og demonstrasjoner noe av det sikreste og mest effektive man kan investere bak for å bygge salg.

Vårt demopersonell skiller seg ut ved å besitte et høyt kompetansenivå på kategori og produkt, og de har en selgende tilnærming bak demobordet. Vi tar prosjektgjennomføringen fra A-Å: vi booker demo med butikk, sikrer nok varer på demodag, gjennomfører demo med tydelige salgsmål, og vi tar til slutt dialogen med butikk for å eventuelt rydde opp i etterkant av demo.

4 spørsmål

vi stiller oss

ved et

butikkbesøk

Hva står på forbrukers handleliste?
Hvilke produkter og kategorier burde prioriteres på ekstraplassering?
Hvilke produkter sikrer økt verdi på handlekurven gjennom å dra med seg ekstra salg fra flere kategorier?
Hvordan kan man etablere nye produkter og kategorier, og gi dem grobunn for videre vekst i butikk og kjede?

Våre samarbeidspartnere

Scroll to Top