Outsourcing av kundeservice

Et av de mest lønnsomme tiltakene en bedrift kan gjøre er å legge seg i selen for å beholde sine kunder og bygge videre på gode kundeforhold. God kundeservice er essensielt for å sikre fornøyde kunder og brukere. Fornøyde kunder er dine beste ambassadører.

Hva er fordelen med outsourcing av kundeservice?

Kundeservice er et eget fagområde som krever erfaring, ekspertise, gode rutiner og riktig medarbeider-profil. Kanskje viktigst av alt så kan man kun levere virkelige gode kundeservice-opplevelser når man har lidenskap for feltet kundeservice!  I en hektisk hverdag hvor man utvikler et produkt eller en tjeneste, og jobber iherdig med omsetningsvekst, kan det være en fordel å ha en profesjonell partner innen kundeservice og lene seg på. 

Din bedrift burde fokusere på det dere er gode på og det som gjør at dere kommer videre, og la andre ta seg av andre viktige elementer ved driften. Mange bedrifter outsourcer for eksempel regnskapstjenester til eksperter, og dette er helt vanlig. Flere og flere velger nå også å outsource kundeservice til eksperter. Noen bedrifter har behov for å outsource hele kundesenteret, og noen bedrifter har behov for å koble inn en profesjonell partner i perioder hvor det er ekstraordinært mange henvendelser. Outsourcing gir deg økt forutsigbarhet, kundetilfredshet, samt bedre kostnads- og tidseffektivitet = bedre resultater totalt.

Footprint kan kundeservice!

Footprint er lidenskapelig opptatt av å levere gode kundeservice-opplevelser, og vi skiller oss spesielt ut med å ha en salgsorientert tilnærming til kundeservice. Vi kan salg, og vi sikrer mersalg og omsetningsvekst til din eksisterende kundeportefølje.

Footprint tilbyr skreddersydde løsninger for din bedrift. Vi har siden 2015 jobbet med kunder som ønsker å bruke våre spesialister innen kundeservice og salg. Vi har vi nå blitt eksperter på prosessene, gjennomføring og leveranser. Vi ansetter alltid de riktige profiler som passer din bedrift, og som «går en ekstra mil» for å finne gode løsninger på dine kunders utfordringer, og sikre høy kundetilfredshet!

Forutsetning for å lykkes er ett tett og grundig samarbeide i starten, med god opplæring. Deretter tar vi over jobben for deg og oppdaterer jevnlig med resultater, så ofte din bedrift måtte ønske.

Tjenester tilpasset deres behov

Outsourcing av kundesenter

Footprint har flere års erfaring med å ta alle kundeservice-henvendelser for våre ulike samarbeidspartnere. Vi svarer raskt, og finner gode og presise løsninger som kommuniseres tydelig til dine kunder. Vi tar innkommende telefoner, vi svarer på e-poster og håndterer chat. I tillegg kan vi håndtere alle henvendelser som kommer via deres webside, regne på tilbud og «close» kunden.

Mersalg

God kundeservice og mersalg går hand i hand. Når du har dialogen med kunden burde det alltid være et formål å skape en vinn-vinn situasjon gjennom å tilby en forbedring. Gode spørsmålsteknikker er sånn sett viktig for å identifisere kundens behov og øke omsetningen per kunde. Vi blir motivert av å sette konkrete og robuste mål for våre kunder, og vi ELSKER vekst! 

 

Overflow

Vi tilbyr medarbeidere til deg i tider hvor du trenger ekstra bemanning. Dette kan være sesonger som krever mer av ditt kundesenter og/eller din salgsavdeling. Vi ønsker å bistå ditt kundesenter med ekstra personale, slik at det blir en fleksibel og god løsning for deg. Vi har god erfaring for å dekke overflow og gjør alltid det lille ekstra for å sikre gode resultater.

Winback

Det er lønnsomt å vinne tilbake gamle kunder. Gjennom god innsikt i GDPR og lang erfaring med salgsstrategier kan vi legge opp konkrete strategier for å fange opp de som har «falt av lasset» underveis. Vi har utarbeidet solide spørsmålsteknikker for å avdekke kundens behov og vinne kunden tilbake.

Referanser kundeservice

CityMaid har gjennom flere år, hatt et særdeles godt samarbeide med Footprint. Vi fikk en samarbeidspartner som håndterte hele salgsprosessen på en systematisk og profesjonell måte. Med sin kompetanse, kunnskap om salg og dyktige salgsmedarbeidere, har Footprint vært en viktig bidragsyter mot øk topp- og bunnlinje i CityMaid. Med deres hjelp, har CityMaid nådd flere milepæler og satt mange salgs rekorder de siste årene. Selve høydepunktet kom i 2021 da selskapet endelig passerte 100 millioner i omsetning. Der som anledningen byr seg, vil jeg aldri nøle med å engasjere Footprint igjen. De får mine aller beste anbefalinger og lykkeønsker for fremtiden.
CityMaid logo
Hanne Nordhagen
CEO/Daglig leder CityMaid AS
Footprint gjennomfører prosjekter hvor de leverer telefonbetjeningstjenester og salg for HairShop AS. Prosjektene handler om profesjonell telefonbetjening etter kjedens konseptbeskrivelser, timebooking, oppsalg, mersalg og winback-kunder. Footprint er meget profesjonell på håndtering av telefonbetjening og har entusiastiske flotte medarbeidere som gir alt for å få topp score fra våre kunder. Footprint samarbeider godt med oppdragsgiver for å løse oppgaven på best mulig måte for alle parter, og er meget dyktig på tilpasning og tilrettelegging for å oppnå en god prosjektgjennomføring. Hairshop har fått gode resultater av samarbeidet, ny og nyttig innsikt om kunden og booking. Og dette har vært et stort løft på avdelinger med svak belegningsgrad for å optimalisere/effektivisere drift og salg. En «ung», spennende og innovativ samarbeidspartner som er verdt å jobbe sammen med.
Hilde Køhler Sommerfeldt
CEO Hairshop Frisør Norway AS